P237

 

 

 

   Godło RP   logo BIP 2

logo tłumacza migam2   2016 logo aps symbol 1logo facebook

 

 

PROJEKT "ACTIVE LEARNING OUTDOORS - IMPLEMENTING FOREST SCHOOL APPROACH"

poster Active learning outdoors

PARTNERZY PROJEKTU „ACTIVE LEARNING OUTDOORS - IMPLEMENTING FOREST SCHOOL APPROACH!”

  • ESTONIA
  • SŁOWENIA
  • MACEDONIA
  • TURCJA
  • GRECJA
  • POLSKA

ZAŁOŻENIA PROJEKTU

  • Projekt jest przeznaczony dla dzieci w wieku 1,5 - 7 lat.
  • Wszystkie instytucje partnerskie zaczynają wdrażać podejście szkoły leśnej do planowania zajęć na świeżym powietrzu.
  • Każda instytucja przygotowuje warunki do nauki na świeżym powietrzu oraz we współpracy z partnerami materiały dydaktyczne.
  • W czasie trwania projektu regularnie odbywają się zajęcia na świeżym powietrzu.
  • W ramach projektu odbywają się szkolenia dla nauczycieli, podczas których poznaje się podejście szkoły leśnej, we współpracy z partnerami tworzy się pomysły na środowisko zewnętrzne i materiały dydaktyczne zgodnie z planem pracy projektu.
  • Dzieci biorą udział w zajęciach na świeżym powietrzu oraz w dodatkowych zajęciach w ramach projektu, takich jak: zajęcia ekologiczne, dni wolne od zabawek i technologii, tygodnie projektowe.
  • W trakcie projektu nauczyciele tworzą materiały dydaktyczne, środowisko do nauki na świeżym powietrzu oraz broszurę na temat rozpoczęcia zajęć na świeżym powietrzu.

CELE PROJEKTU

  • Zwiększanie świadomości ekologicznej i rozwijanie u dzieci postawy "zielonego myślenia".
  • Włączanie dzieci ze specjalnymi potrzebami (nadpobudliwość, zaburzenia uczenia się, zaburzenia zachowania, autyzm) oraz zwiększanie ich motywacji i sukcesów w nauce.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacyjnych i samodzielności dzieci.
  • Rozwijanie kreatywności i zdolności odkrywania u dzieci.
  • Zwiększanie aktywności fizycznej dzieci i rozwijanie ich zdolności motorycznych.
  • Rozwijanie umiejętności uczenia się u dzieci, a przez to zwiększanie sukcesów w nauce - tworzenie podstaw dla lepszych umiejętności społecznych, emocjonalnych i uczenia się w późniejszym życiu i w szkole.
  • Dzieci uczą się poza klasą poprzez eksplorowanie, eksperymentowanie, działanie, odkrywanie, niezależność i zdobywanie nowych doświadczeń.

 

SPOTKANIA STUDYJNE

 

30.10.2021 – 02.11.2021 Tallinn, Estonia

 

TALLINNESTONIA

 

11-14.04.2022 Vodice, Słowenia

 

Vodice Tallinn

 

 12-15.06.2022 Drama, Grecja

 

Grecja1

 

03-06.10.2022 Vinica, Macedonia Północna

 

Vinica Macedonia Północna

 

02-05.04.2023 Warszawa, Polska

 

WarszawaPolska

 

05-08.06.2023 Stambuł, Turcja

 

stambuł

 

Wnioski: